2011. december 14., szerda

Só-liszt gyurma karácsonyfadíszek

El kezdtem kreatívkodni, és a karácsonyra készülődve kerestem valami olyan dolgot, amit a két kezemmel el tudok készíteni, és nem kerül sokba. A magyarvagyok.com oldalon leltem rá két ötletre. Az egyik a só-liszt gyurmából készült karácsonyfa dísz.
Már az oviban is csináltunk vele mindenfélét, de nem gondoltam, hogy ilyen szép dolgokat lehet belőle kreálni. 
A recept nagyon egyszerű:
          - fél csésze só (durva szemű)
          - fél csésze víz
          - egy csésze liszt (én kicsit többet tettem bele)

1. Ezeket jól össze kell gyúrni, kinyújtani, és tetszőleges mintákat csinálni belőle. Lehet hópehely, csillag, fenyőfa, vagy ami épp otthon van. Én csillag és hópehely alakúakat készítettem. 





(Sütés előtt)


2.Kiszaggatás után ne felejtsük el kilyukasztani őket, mert nem tudunk majd cérnát, vagy szalagot bele fűzni, és felakasztani!
3. Az utolsó előtti lépés, hogy órákra sütőbe tesszük. Fontos, hogy ne legyen magas a hőmérséklet! Én 70 °C-on sütöttem. 

4. A kisütött díszeket tetszés szerint filctollal, vagy temperával díszíthetjük! 

5. Fűzünk bele díszes szalagot, és mehet is a fára, vagy ajándékként is lehet a fa alá tenni a csomagba.


Hasonló lesz az enyém (forrás: magyarvagyok.com)

Íme az enyémek:





A díszítéshez glitter glue ragasztót használtam! 

Nektek hogy tetszik? Ki fogjátok próbálni? Szoktatok kézzel készített ajándékot adni? Ha igen, mit?

4 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek!!!!!!

    Én csináltam már szappant, fűszeres olajat, különféle lekvárokat (csipkebogyó-kökény, narancsos-sütőtöklekvárt, kivis-almalekvárt), bonbonokat. Mindnek nagy sikere volt. Idén is lesz bonbon, és új lekvárok (kávés csokilekvár az biztosan!)

    VálaszTörlés
  3. woooow, azért ilyeneket én még nem merek csinálni, mert annyira nem vagyok még gyakorlott háziasszony, de igyekszem :)

    VálaszTörlés
  4. ezekhez nem kell konyhatündérnek lenni:) csak össze kell főzni az alapanyagokat:)

    VálaszTörlés